Gyakran ismételt kérdések

Szeretnénk segíteni Ügyfeleinknek abban, hogy hosszas telefonálgatások és interneten eltöltött órák helyett gyorsan tájékozódjanak a részecskeszűrővel felmerülő kérdéseik kapcsán. Ezúton közzé tesszük a leggyakrabban feltett kérdéseket és az azokra adott válaszainkat.


Mennyit mehetek még el az autóval, ha kigyulladt a check lámpa?

Ha kigyulladt a check lámpa, ne használja az autót! Ennek két oka van: Az egyik az, hogy a szűrőben kárt tehet és akkor már csak az igen költséges csere marad alternatívának, a tisztítás nem lesz megvalósítható. A másik oka, hogy az eltömődött szűrő kárt tehet a motorban is!


Mitől dugulhat el a részecskeszűrő?

Nem kell ahhoz meghibásodnia az autónak, hogy elduguljon a részecskeszűrő. Egyszerűen csak időnként megtelik. Ha jól használjuk az autót és az autónak más baja nincs, akkor 180.000 km körül jelentkezik a probléma. Ha sokat közlekedünk a városban és keveset autópályán, vagy nem hagyjuk, hogy az automatikus regenerálás végigmenjen, akkor előbb kell számítanunk rá.
Vannak olyan esetek, amikor a részecskeszűrő eldugulása másodlagos probléma, tehát valamilyen más hiba következménye. Ez lehet pl. motorhiba, turbó, EGR szelep, szonda (a részecskeszűrő bemeneti és kimeneti érzékelői nem működnek megfelelően), stb.


Honnan tudhatom, hogy a részecskeszűrő tisztítható?

Nagyon egyszerű: a részecskeszűrőnek az a feladata, hogy felfogja a kormot, ami egyébként kijönne a kipufogón. Ha a kipufogó erősen kormos, akkor a szűrő átégett (fizikailag megsérült), és nem tisztítható. Ha még nincs korom, csak egyéb jelzések (check lámpa, teljesítménycsökkenés stb.), akkor még menthető a részecskeszűrő!


Használnak a kereskedelmi forgalomba kapható részecskeszűrő tisztítók? 

Ha közzé tennénk fotókkal alátámasztva, hogy milyen károkat okoznak ezek a szerek a szűrőn, valószínűleg kiadós pert kapnánk a nyakunkba, ezért nem tesszük. NE HASZNÁLJA!


A szervizben kényszerregenerálást csináltak az autómon, de nem oldotta meg a problémát. Miért nem? 

A kényszerregenerálás alkalmával maximum 20%-ot lehet javítani a részecskeszűrő állapotán. A régóta lerakódott kormot és egyéb szennyeződést nem tudja maradéktalanul feloldani. Ideiglenes megoldásnak jó, amíg nem kerül sor a részecskeszűrő fizikai tisztítására.


Honnan tudhatom, hogy regenerál az autóm?

Kevés autóban van visszajelző lámpa. A legtöbb autónál csak onnan tudhatjuk, hogy ilyenkor kicsit megemelkedik a fordulatszám (esetleg hangosabb lesz a motor). Ha ezt tapasztalja, ne állítsa le a gépjárművet amíg be nem fejeződik az automatikus regenerálás. Olyan típusoknál, ahol a digitális kijelző megmutatja a pillanatnyi fogyasztást alapjáraton, ott tisztán látható, hogy legalább egy tizeddel (pl. 0,7 helyett 1,7) megnő a fogyasztás.


Mi az a FAP adalék? 

Nem minden autó rendelkezik FAP adaléktartállyal, amelyik igen, azt viszont érdemes a szervizelések alkalmával ellenőriztetni. A FAP adalék funkciója az, hogy a szűrő 450 °C-on elkezdi a kiégést a normál 600 °C helyett, így jelentősen megnöveli a részecskeszűrő élettartamát. Vigyázzunk, mert a FAP adalék nélkül viszont nagyon gyorsan eltömődik a részecskeszűrő! A FAP adaléktartályt a gázolaj tartály mellett találjuk. FAP adalék minden tankolás alkalmával megy a gázolajba és mindig ugyanannyi! Ezért próbáljuk meg mindig teletankolni az autót, különben gyorsabban fog kiürülni a FAP tartály. Egy liter FAP adalék körülbelül 40.000 km-re elég.

A FAP adalékról és a feltöltéséről többet megtudhat itt: FAP adalékfeltöltés


Önök milyen eljárással tisztítják a részecskeszűrőt?

Mi professzionális, erre a célra tervezett és gyártott tisztítógépet használunk. Ha a részecskeszűrő nagyon rossz állapotban van és több, mint másfél centis koromlerakódás van, akkor speciális folyadékban előáztatjuk. Az eljárás 100%-ban környezetbarát és nem használunk savas bázisú tisztítószereket!


Mennyi időt vesz igénybe a részecskeszűrő tisztítás?

Amennyiben reggel elhozza hozzánk az autóját, délután 16 óráig megcsináljuk. Persze vannak olyan autótípusok, amelyeknek a szerelése időigényes feladat, azokat maximum másnapra tudjuk megcsinálni.


Milyen gyorsan tudnak fogadni?

A kitűnő tisztítási eljárásunknak és nagytudású szakembereinknek köszönhetően jól működő vállakozás vagyunk. Általában 10-14 napos előjegyzéssel dolgozunk.


Vidéken élek. Hogyan tudom megoldani Önöknél a részecskeszűrő tisztítást?

Ha nagyon messze lakik tőlünk vagy nincs ideje feljönni Budapestre, akkor is van megoldásunk az Ön számára!

Nézze meg, hogy oldható meg a részecskeszűrő elküldése: RÉSZECSKESZŰRŐ KÜLDÉSE

Ebben az esetben csak az oldalon lévő megrendelőlapot kell elküldeni, előjegyzés nem szükséges!


Mi van akkor, ha elküldöm Önöknek a részecskeszűrőt és még sem tisztítható? 

Ebben az esetben felhívjuk telefonon és alternatívákat javasolunk. Ha egyiket sem szeretné elfogadni, akkor 5000 Ft bevizsgálási díjat számolunk és visszaküldjük a részecskeszűrőt.


Mennyi garanciát adnak a részecskeszűrő tisztításra?

Egy év vagy 100.000 km ganciát adunk az általunk le -és felszerelt, tisztított részecskeszűrőkre.

A garancia feltételeit itt olvashatja: GARANCIA

A 100%-os hatékonyságú eljárásnak köszönhetően nem sűrűn látunk garanciális autót.


Mi a jó döntés? A részecskeszűrő tisztítása vagy cseréje?

Amennyiben a részecskeszűrő tisztítható, akkor mindenképpen a tisztítás. A professzionális tisztításnak köszönhetően gyári állapotúra tudjuk megcsinálni a részecskeszűrőt. Az utángyártott részecskeszűrők tapasztalataink szerint silány minőségűek, a felfüggesztések szinte egyik típusnál sem stimmelnek, ráadásul kerámiabetét helyett kb. 20 $ értékű szilikonbetét van bennünk. A gyári szűrők kerámiabetétesek, ezért kerülnek több százezer forintba (némelyik milliós összegbe). Ha az Ön szűrője gyári és tisztítható, akkor minek cserélné ki egy silány minőségű utángyártottra?


Mi a helyzet a részecskeszűrő kiiktatásával? 

A részecskeszűrő kiiktatása nem a legjobb ötlet. Egyrészt azért nem, mert a műszaki vizsgán megbukik az autó, hiszen nem fog gyári értékeket mutatni. Ha eladni szeretné az autót és nem mondja meg, hogy kiiktatta a részecskeszűrőt, akkor az autó új tulajdonosa simán a nyakába varrhat egy rövid, ám de kellemetlen pert. Jogosan. Külföldön pedig olyan pénzbüntetést szabnak ki Önre, amely nem fog jól esni.

Vannak olyan helyzetek, amikor a részecskeszűrőt ki kell iktatni az autóból szoftveresen is (bizonyos autószerelési eljárásoknál), ilyenkor természetesen tudunk segíteni, de alá kell írnia, hogy az ideiglenes kiiktatást Ön kérte. Ennek ára: Bosch vezérlés: 90.000 Ft, minden más: 110.000 Ft


Milyen gázolajat tankoljak az autóba?

Az autók azt szeretik, ha nincs állandóan változtatva az üzemanyag típusa. Nem a drága üzemanyag, hanem az állandóság kell. Ami a részecskeszűrős autók esetében fontos, hogy nem kell bedőlni a kereskedelmi marketingnek! Semmilyen dpf adalékra, olajra stb.-re nincs szükség! Nem fognak használni!